انتخابات شوراهای دانش آموزی دانش آموزان را به سیکل فعال مشارکت وارد می کند

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی:

آیین آغاز بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در استان با حضور معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در آموزشگاه فرزانگان ناحیه 5 مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان رضوی ، سید جواد حسینی در این مراسم عنوان کرد: بهترین حکومت ها حکومت هایی هستند که می توانند رضایت مندی اجتماعی ایجاد کرده و حکمرانی خوب را محقق سازندو حکومت هایی می توانند رضایت مندی اجتماعی ایجاد کنند که به شکلی نظام مند مردم را در امور مشارکت دهد. وی ادامه داد: این مشارکت به یمن انقلاب اسلامی آغاز شده و تمام ارکان این نظام از جمله مجلس خبرگان رهبری،ریاست جمهوری،نمایندگان مجلس،نمایندگان شوراهای اسلامی و...و حتی نظام های دانش آموزی بر مبنای مشارکت قرار داده شده است. حسینی با اشاره به اهداف فلسفی ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد:در سند تحول بنیادین 4 دوره از لحاظ اهداف فلسفی وجود دارد،در دوره اول ابتدایی هدف یادگیری مهارت های اولیه ،در دوره دوم هدف هویت یابی ،در دوره اول متوسطه جامعه پذیری و در دوره دوم متوسطه هدف پرورش روحیه استقلال طلبی ذکر شده است. وی ادامه داد: دانش آموزان اگر به این اهداف دست یابند نظریه مقاومت دانش آموزی در هم خواهد شکست، به این معنی که مقاومتی که گاهی برخی دانش آموزان در برابر ارزش ها و هنجارهای اجتماعی دارند در هم می شکند و این انتخابات دانش آموزان را از سیکل معیوب مقاومت خارج می سازد و به سیکل فعال مشارکت وارد می نماید. معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اگر مقاومت در دانش آموز شکسته شود مشارکت در او شکفته می شود و انسان تکامل پیدا می کند و انتخابات شوراهای دانش آموزی نماد شکستن این مقاومت است. و اگر ما می‌گوییم هر دانش آموز یک نقش یا هر دانش آموز یک پژوهشگر ویا هر مدرسه یک پژوهش سرا، شوراهای دانش آموزی بهترین فضا برای تحقق این اهداف است .

سند تحول بنیادین